Het mooie weer van Brazilië

26 november 2014 - Florianópolis, Brazilië

Lieve allemaal!
Het is weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst wat heb geschreven! Na de dagen in Rio de Janeiro ben ik samen met Marie (uit Duitsland) naar een eiland gegaan, Ilha Garnde. Wat een pracht en praal daar! Super mooie stranden, blauwe zee en vooral blauwe hemel en zonschijn! Toen we daar aankwamen was het geen stroom, doordat een boom op de kabels gevallen waren en de kabels gebroken waren. Het hostel waar we wilde slapen, wilde ons om deze reden geen bed geven en hebben we een tijdje moeten zoeken naar iets anders dat relatief goedkoop was. De hostel waar we verbleven was een beetje uit het centrum (het hele dorp kan je in een kwartier hebben rondgelopen), maar de eigenaar was geweldig. Er zat geen ontbijt bij, maar meestal kregen we ontbijt. Avond eten, eigen verantwoordelijk, maar zo nu en dan kregen we een van hem. Is top toch?
Vraag het niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar ergens tussen Rio en de verplaatsing naar Ilha Grande ben ik mijn wandelschoen kwijt geraakt, dus ik loop alleen nog maar op slippers (en het was een goed excuus om meer Havianas te kopen ;-) hahaha)

Na een week op Ilha Grande besloot Marie daar te blijven terwijl ik naar São Paulo ben gegaan. In São Paulo ben ik voor het eerst gaan couchsurfen! Voor degene die niet weten wat het is: je kan gratis bij iemand thuis slapen. Het principe is eigenlijk op de bank, maar de meeste mensen hebben wel een extra bed waar je kan slapen. Ik sliep bij een meisje dat bij haar moeder en stiefvader woont net buiten São Paul. Het was wel even wennen, haar moeder spreekt weinig Engels en haar stiefvader helemaal geen dus mijn host heeft veel moeten vertalen. Haar moeder en stiefvader hebben mij en een andere couchsurfer meegenomen de stad in en ons de stad laten zien! Toen wij er waren was het Black Consience Day en was er een soort van parade in de stad. Ook kregen wij eten van mijn host en d'r ouders en 's avonds ging mijn host Samara met ons op stap om de rest van de stad laten zien. Ik heb een zeer goede ervaring eraan overgehouden en denk wel dat ik het vaker ga doen (ook omdat het een goede manier is om geld te besparen)

Na São Paulo ben ik naar een stad in het zuiden gegaan Florianopolis (Floripa). Op het moment ben ik hier nog steeds en ook hier helemaal top. De eerste paar dagen ben ik opgetrokken met Anni uit Finland die ik in Rio had leren kennen. Wij hadden samen het plan gemaakt om samen nog een weekje ergens naartoe te gaan voor onze wegen zich weer zouden scheiden, maar er kwam een Australische jongen in het spel en zij is met hem mee gegaan naar Rio. Ik ben ondertussen van hostel gewisseld en veel van het eiland hier heb ik nog niet gezien. De mooie dagen ben ik naar het strand geweest en gisteren was het weer zo slecht dat we de hele dag binnen hebben gezeten en tv hebben gekeken.
Ook ben ik uit geweest gisteren, dat is wel even wat anders dan thuis! Hier betekend uitgaan alleen maar Samba dansen, dus het was weer een nieuwe ervaring, maar wel een leuke ;-)

Zoals de meeste van jullie wel weten wat het mijn plan om kerst en oud en nieuw op het strand door te brengen, maar deze plannen heb ik ook alweer gewijzigd. Omdat Brazilië toch aan de dure kant is, heb ik besloten om eerder naar Peru te gaan en vanaf 14 december word ik in de schoolbanken in Cusco verwacht voor mijn cursus Spaans! Geen strand, een stuk kouder, maar hopelijk wel weer een leuke groep mensen die ik ga leren kennen! Voordat zover is, wil ik eerst nog naar Foz de Iguacu, watervallen op de grens van Brazilië en Argentinië en daarna zien we wel weer verder.

Foto's volgen snel weer!
Dikke kus

1. Mariska Hooijer:
    26 november 2014
    Leuk verhaal weer en mooie foto's. Nu hopelijk wel goede wandelschoenen aangeschaft ? Gaaf dat je een cursus spaans gaat doen, goed bezig dame ! Veel plezier bij de watervallen. xx
  2. Papa:
    2 december 2014
    Zo spook, weer een mooie levens beleving mee gemaakt ben trots op je.
    veel plezier daar bij de water vallen en laat eens wat van je horen.