Rio

7 november 2014 - Rio de Janeiro, Brazilië

Jaja, ik heb me de afgelopen dagen mogen vermaken in het mooie Rio de Janeiro. Mijn  vlucht naar Rio was prima verlopen, landde zelfs een half uur eerder dat gepland. Onderweg naar het hostel, moest ik wel even aan de stad wennen! De taxirit duurde 1,5 uur, vanwege alle files (spits kennen ze ook overal). Veel armoedige huizen met moderne gebouwen, veel verkeer en veel geluid! Mijn hostel zit in Copacobana, ook dit was even wennen. Kon was echt om 13 uur inchecken (was er om 08.30 uur) dus kon de eerste tijd wachten. Mijn telefoon deed een beetje raar en ik kreeg de juiste tijd niet ingesteld, mensen hier verwachten dat je Spaans en Portugees spreekt en als je dat niet spreekt, houden de gesprekken al snel op hier! Toch vond ik een iemand om mee op te trekken. Net zoals ik was hij vandaag aangekomen, maar het grote voordeel was dat hij Spaans en Portugees spreekt! Heel handig als iets vertaald moet worden! Gilbert was ook al een keer in RIO geweest, dus kon hij me meteen een aantal leuke plekken laten zien. We hebben rustig rondgelopen en ik kon kennismaken met de mooie dingen van RIO. De volgende dag ben ik naar het Christus beeld geweest en naar Sugar mountain, bij beide toppen een geweldig uitzicht en een windje dat heerlijk was in de warmte! Het is hier overdag ongeveer 30 graden, maar als de zon volop schijnt voelt het nog veel warmer. Ik ben dan ook al weer verbrand.
Gisteren ben ik naar de favela geweest. Hier in Rio zijn er ongeveer 1.000 en degene waar wij waren is relatief veilig. Ik vond het heel interessant, je hoort altijd alleen maar de slechte verhalen over de gangoorlogen, mensen die stelen en dat je er niet veilig bent. De plek waar wij waren is zeker arm, maar de mensen waren heel vriendelijk, lieten ons alles zien en deze ons welkom voelen. Ook werd ons verteld dat de mensen die het tegenwoordig wel beter hebben, hier blijven wonen en hun huis opknappen in plaats van naar de stad te verhuizen. Mensen hebben hier het dorpsgevoel, ons kent ons en iedereen let op elkaar.
Dit waren mijn eerste paar dagen in Rio! Ik hoop dat bij jullie ook alles goed gaat en ik ga vandaag lekker een dagje naar het strand!

1. Chantal:
    7 november 2014
    Naat, wat fijn dat je goed bent aangekomen. Ik heb al wat mooie foto's voorbij zien komen. Vergeet je vandaag op het strand dan niet in te smeren

Dikke knuffel van mij
  2. Cobi:
    7 november 2014
    Leuk dat je de draad weer op heb gepakt en altijd weer aansluiting vindt bij anderen. Blijf genieten maar dat doe je ook wel zoals ik zie op al die mooie foto"s. Groetjes en kusjes van ons.

(We blijven je mooie verhalen met veel plezier lezen)
  3. Mariska Hooijer:
    7 november 2014
    Gelijk al weer iemand ontmoet. Hoe doe je dat toch ? En hij spreekt nog Spaans en Portugees. Helemaal goed van je. Niet verbranden op het strand he ? xx
  4. Ramona van Aalstede:
    7 november 2014
    He naat, fijn dat alles goed gaat. Je zag er wek flink verbrand uit op de foto's (auw). Beetje verkoeling er op en de volgende keer meer smeren. Het zal de pret vast niet bederven. Geniet van je reis.
  5. Ina:
    Hoi lieve schat,
    Je blijft me verbazen, alweer iemand getroffen die ook nog de taal beheerst helemaal te gek!!!!!
    Geniet er allemaal van maar blijf op je hoede......
    Veel liefs we blijven je volgen ina en aard xxxxxxx