Alleen in Thailand

8 juli 2014 - Koh Tao, Thailand

Niet te geloven dat ik alweer twee weken alleen aan het reizen ben! Maar tot nu toe ben ik nog geen moment alleen geweest. De afgelopen twee weken heb ik door noord Thailand gereisd. Vanaf het moment dat ik op het vliegveld naar Bangkok zat te wachten, heb ik al zoveel mensen ontmoet. In het noorden van Thailand heb ik Chiang Mai, Chiang Rai, Pai en Sukhothai bezocht. Terwijl ik dit zit te schrijven is het 5 uur 's morgens en wacht ik op mijn ontbijt. Over een half uur word ik opgehaald om met de bus naar Koh Tao te gaan.

Vanuit Vietnam ben ik eerst twee nachten in Bangkok geweest. Ik verbleef in het zelfde hostel als de eerste keer in Bangkok. Onze 8-persoons vrouwenkamer hoefde wij met met z'n drie te delen, dus dit was ideaal. Ik heb super leuke kamergenoten gehad en zijn ook beide avonden wat met elkaar wezen drinken.

Chiang Mai
Vanuit Bangkok had ik mijn bus naar Chiang Mai. Het zou een VIP bus moeten zijn, maar dit was het dus mooi niet! Het scheelde dat het rustig in de bus was en ik alsnog twee stoelen voor mezelf had. Wat ik nog steeds niet snap is, waarom moet de airco 's nachts zo hard staan dat het gewoon ijs en ijs koud is in de bus. Mensen willen toch kunnen slapen! Nadat ik om 6 uur 's morgen gearriveerd was, kon ik meteen door naar mijn hostel. Hier hadden ze al een bedje voor mijn klaarstaan, zonder dat ik extra hoefde te betalen! Het was vrij rustig in het hostel, ik had een vier persoonskamer helemaal voor mezelf alle nachten. Ideaal! In Chiang Mai heb ik heel veel tempels bezocht, de oude stad staat erg vol mee. Ook heb ik hier afgesproken met de twee Nederlandse jongens met wie ik naar Sapa ben geweest. Via hun had ik een ander meisje leren kennen met wie ik de dagen erna ben opgetrokken en met wie ik naar Pai ben gereisd. In Chiang Mai heb ik met Mariska nog een dag heerlijk gescooterd en de omgeving gezien. Heerlijk. Ook hebben wij hier de wedstrijd Nederland-Mexico gezien in ons eigen Holland House. Compleet met bitterballen en frikandellen. Hoe goed kan het leven zijn? :-D
Ook heb ik nog een dagtrip naar Chiang Rai gedaan. Hier ben ik onder andere naar de Witte tempel geweest (helemaal wit en zilver. Super mooi na al dat goud in alle andere tempels), naar het noordelijkste puntje van Thailand en naar de gouden triangel met Laos, Myanmar en Thailand. Heel leuk, maar wel super vermoeiend. Werd om 7 uur 's morgens opgehaald en om 9 uur 's avonds kwam ik pas weer terug.

Pai
Pai word ook wel een hippie stad genoemd, maar ik vond het meereen kleinere en knussere versie van Chiang Mai. Mariska en ik deelde hier een bungalow! We hadden geen airco, dus het was warm maar wel goed te doen. In Pai zelf is niet zo heel veel te beleven, dus ook hier weer scooters gehuurd en rondgereden. Zo hebben we watervallen gezien, naar we naar grotten geweest en naar de hotspring. De hotspring was echt super, lekker warm mineraal water en hoe hoger het badje was, hoe warmer het water. Helemaal bovenop kon eieren kopen en eieren koken aangezien het water 80-100 graden was! Hier hebben we ook weer zulke lekkere dagen gehad. Tijd vliegt voorbij!
Mariska is hierna weer naar. Bangkok gegaan, terwijl ik naar Sukhothai ben gegaan.

Sukhothai
Sukhothai is ook weer een tempelstad, en sommige zeggen dat de tempels in de verste verte op een mini Angkor Wat lijken. Dat wil ik wel even zien. In de bus was ik, samen met een Duitse jongen, de enige westerling in de bus. In Pai aangekomen,  is de Duitser met mij naar het Guesthouse gegaan dat ik geboekt heb, en heeft daar ook een kamer genomen. Ook hier heb ik weer meerdere Nederlanders ontmoet, maar deze gingen allemaal de volgende morgen weg. Met de Duitser, Stefan, ben ik de volgende dag naar het historisch park van Sukhothai gegaan. We hebben hier fietsen gehuurd en zijn op stap gegaan. Het waren een hoop tempels, maar bij lange na niet de Angkor Wat. Het fietsen was wel leuk, maar het was weer 40 graden en eigenlijk veel te warm om te fietsen. Hier heb ik ook de wedstrijd Nederland-Costa Rica gekeken. Aangezien de wedstrijd bij mij om 03.00 uur begon, ben ik vroeg gaan slapen en heb de wekken gezet. De verlening en penalty's heb ik  niet meer gekeken, want om 7 uur moest ik er weer uit zijn,
Ik had de bus zo vroeg mogelijk genomen naar Bangkok in de hoop dat ik meteen door naar het zuiden kon. Helaas ging dit hem niet worden en heb ik nu nog één nacht in Bangkok doorgebracht,. Vanmorgen super vroeg mijn bedje uit en nu, op naar het zuiden!

Nu, veel uren later, ben ik op Koh Tao en vermaak ik me prima weer. Ik heb twee super leuke meiden bij mij op de kamer en ben hier de hele dag mee opgetrokken. Ik zou oorspronkelijk twee nachten in mijn Guesthouse blijven, maar morgen komen er bungalows vrij op het strand en aangezien ze hier niet aan reserveren doen, gaan we morgen verplaatsen naar de bungalow!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mariska Hooijer:
    7 juli 2014
    je vermaakt je prima zo te lezen. leuk dat je zoveel mensen ontmoet waar je gezellig mee op kunt trekken. Hoop dat je genoten hebt van de bungalow op het strand ! xxxx
  2. Dinie:
    8 juli 2014
    Ik weet waarom die airco in de bus zo koud staat. Blijft de chaufeur wakker!
    Breng je een beetje zon mee als je terug komt? Ondanks de goede temp. ben ik de regen zo zat hier.
    Doe voorzichtig kom heel terug. :-)
  3. Ina:
    8 juli 2014
    Goedemorgen morgen lieverd
    Geweldig wat je allemaal mee maakt wij merken dat je blijft genieten, en dat je toch steeds nieuwe mede reizigers ontmoet top.
    Maar volgens mij ben jij ook een typ die wel open staat voor nieuwe ontmoetingen!
    Hier gaat alles goed we genieten natuurlijk van de voetbal het weer is wat wisselvallig maar dat is ons kleine landje Holland hahaha
    Lieverd wij genieten van je verhalen en foto's
    Veel liefs Ina en Aard xxxxxxxxxxx