Thailand en Maleisië met Silvia en Danny

28 juli 2014 - Langkawi, Maleisië

Goed, ik heb te horen gekregen dat ik te weinig zou schrijven. Ik ben me ervan bewust dat ik niet iedere week schrijf, maar om het nou te weinig te noemen.....? Ik schrijf zodra ik denk dat ik voldoende te vertellen heb en vond het tot nu toe wel meevallen. En eerlijk is eerlijk, Ik ben ook een beetje lui geweest. Als jullie meer van me willen horen kunnen jullie me altijd appen, bellen, Skype of een sms sturen ;-)

Maar goed, hier komt een samenvatting van de afgelopen drie weken. De laatste twee weken in Thailand ben ik voornamelijk wezen eiland hoppen. Koh Tao is een heerlijk klein eiland, waar je heel goed van duiken en snorkelen. De meeste mensen komen hier dan ook om hun Paddi te halen. Ik heb hier ook nog over na zitten denken, maar had hier helaas te weinig tijd voor. Misschien nog ergens anders in Azië  ;-) Op Koh Tao had ik weer een bungalow met een meisje en een jongen. De eerste nacht dat wij hier sliepen was het weer zo slecht! Vet veel regen en aangezien onze ramen kapot waren, waaide het binnen net zo hard als buiten. Helaas was het echt te merken dat het regenseizoen bezig was hier! Op het eiland hebben we net zoveel regen als zo'n gehad. Na Koh Tao was het dan tijd voor Koh Phagang en de fullmoonparty! Het hele eiland draait om de feest. Hoe dichter we bij de fullmoon kwamen, hoe beter de vibe op het eiland werd. Alles en iedereen komt er voor de fullmoon. De dag voor de fullmoonparty was er een jungleparty. Ook hier zijn wij heen geweest. Het was leuk, maar valt eigenlijk een beetje in het niet vergeleken de echte fullmoon. Om een beschrijving te geven...
Stel je Scheveningen voor... Het hele strand staat vol mensen en barren die de beruchte buckets verkopen, om de zoveel meter staat er een dj zijn muziek te draaien (van top 40 tot YMCA), iedereen draagt neonkleren en heeft zich vol geschilderd met neon verf, er waren artiesten met springtouwen die in brand stonden, waar iedereen aan mee kon doen, glijbanen vol met zeepsop en dan t hard gaan, waardoor je zo de mensen massa inspringt.
Ik heb nog nooit, maar dan ook echt nog nooit, zoveel mensen seks zien hebben in de zee (terwijl iedereen mee kon kijken), gasten zien pissen in de zee, mensen knock out aan het water zien liggen. Oftewel, het was een te gek feest wat je een keer meegemaakt moet hebben. De dag na de fullmoonparty was het hele eiland zo goed als verlaten! Wij hebben hier nog een heerlijke dag gehad en toen was het alweer voor het volgende plaatsje.

Na de twee eilanden ben ik naar Krabi gegaan. Hier had ik een resort voor mezelf geboekt om even een paar dagen bij te komen voor Silvia en Danny komen! Man, wat was deze kamer lekker. Ik heb ook niet gedaan, heb voornamelijk mijn tijd doorgebracht bij het zwembad en af en toe naar het stadje geweest.
Na Krabi ben ik naar Patong, Phuket gegaan. Wat een verschil was dit met mijn resort zeg! Ik sliep weer in een hostel, deelde de kamer met vijf andere mensen. Mijn eerste nacht hier, was een nacht die ik niet wilde herhalen. In Patong kan je heel goed uitgaan, wat de meeste mensen ook doen. Wij sliep op twee minuten loopafstand van het uitgaan gedeelte. De eerste nacht wilde ik redelijk op tijd slapen. Conclusie, ik heb helemaal niet geslapen. Iedereen was uit. Rond twee uur (lag net in bed) besloot de eerste Engelse gast dat hij wel een meisje mee kon nemen op onze kamer.... Ik kan je vertellen, erg zacht waren ze niet! Toen zij eindelijk klaar en weg waren, knalde de stroom in de straat eruit. De meeste wan ondertussen al een beetje terug gekomen van het uitgaan en besloten dat dit een mooi moment was om tegen elkaar te gaan schreeuwen, dus was weer klaar wakker. Rond 4 uur kwam Engelse gast twee terug van het uitgaan, deze was zo dronken en had geen flauw idee meer in welke wereld hij leefde. In ieder geval, hij besloot dat het wel een goed idee was om in mijn bed te slapen in plaats van zijn eigen bed.... Oftewel ik kon hem de hele tijd terug sturen naar zijn eigen bed.
Na deze hectische nacht wilde ik eigenlijk van hostel wisselen,maar ben blij dat Ik dat niet gedaan heb. Hierna gingen die gasten weer weg en kreeg ik er wel leuke kamergenote voor terug. Ook in Phuket heb ik de dagen lekker op het strand doorgebracht,.

Maleisië
En toen was het zover.... De vlucht naar Maleisië om Silvia en Danny weer te zien! Onze vluchten zijn gelijk aangekomen, dus hoefde niet op ze te wachten bij de bagagebanden. Het was zo fijn en onwerkelijk om ze weer te zien! Ineens waren ze er gewoon echt! Onze eerste kamer hadden we in Kuala Lumpur, Chinatown. De eerste avond zijn we meteen naar de Petronas towers geweest, deze zijn hoog!
De volgende dag zijn we door de stad gelopen, we zijn naar de KL tower geweest en het uitzicht hier was beter dan wanneer je op de brug van de Petronas towers staat, omdat de KL tower 100 meter hoger is. Het was zo warm, dat het windje hierboven wel lekker was! Hierna zijn weer naar de Batu Cave gegaan. Zoals altijd, mochten we hier weer lekker trappen lopen! Maar mooi was het wel. Boven aan in de berg zit namelijk een tempel en het was weer eens wat anders dan anders. Ook kon je hier naar de dark Cave, wat wij natuurlijk gedaan hebben. In deze grot leven ongeveer 200 soorten insecten en alles leeft en overleefd op basis van vleermuizen poep. Het was interessant en heel mooi om te zien.

Na KL hadden we al snel besloten om door te gaan naar Penang (veel te zien en niet al te veel tijd) wij hadden goede verhalen gehoord over het eiland, maar eerlijk is eerlijk... Het viel wel een beetje tegen. Wij sliepen in Georgetown en wij hadden alle drie wat meer kolonialsme verwacht, maar hier is bijna niets meer van te zien, het is eigenlijk gewoon een moderne stad. Om deze reden zijn wij dan ook naar de Penang Botanical Gardens gedaan, het was hier zo mooi en rustgevend. Ik heb hier bomen gezien ik die nog nooit had gezien!
Wij zaten erover na te denken om nog een extra nacht te blijven in Penang, maar de ramadan is afgelopen en heel Maleisië heeft vakantie. Dat merken wij aan de prijzen en aan het feit dat een hoop vol zit. Dan maar door naar Langkawi.

De boot naar Langkawi was hel. Ik was vergeten dat ik zo zeeziek kon worden! Ik heb niet hoeven overgeven,maar er waren zoveel mensen die dat wel moesten doen! Het eiland hier is zo mooi, heel veel groen, blauwe zee, witte stranden, bergen en heel erg relaxed. Wij hebben hier twee scooters gehuurd en zijn het eiland over gecrossed. Wij zijn hier in de kabelbaan geweest. Het is de langste ter wereld (950 meter lang en de scherpste hellingsgraad is 42 graden), maar het uitzicht was adembenemend! WAUW! Zoveel blauw water had ik nog nooit gezien. Ook zijn we naar een krokodillen farm geweest, een waterval, een vogelpark en naar het strand. De waterval had heel spectaculair kunnen zijn, ware het niet dat deze zo goed als droog staat en er maar 1 klein mini pisstraaltje naar beneden kwam.

Morgen is het voor ons alweer tijd om Langkawi te verlaten en naar de Cameron Highlands te gaan. Dit zal zo anders zijn, veel meer bergen en theeplantages. Ook hebben wij vandaag een jungletrip geboekt voor na de Cameron Highlands! Oftewel, wij gaan nog genoeg doen de komende 1,5 week!
Ik zal jullie weer op de hoogte houden!

Oh ja, de vrees van iedereen (vooral mama), hebben wij elkaar al afgemaakt? Ik kan zeggen, het is wel weer even wennen om 24 uur per dag met z'n drie te zijn. We hebben alle drie sterke meningen, maar we leven nog, hier en daar een snauw en elkaar even met rust laten doet wonderen. Wij genieten te veel van deze trip om ruzie met elkaar te maken! Mama, je hebt je weer eens zorgen gemaakt om niets ;-)

XXX

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Papa:
    28 juli 2014
    Hoi spook,ja ja wat een verhalen.
    wat zien jullie weer veel van de wereld.
    Leuk dat het tot nu goed gaat met jullie drieen(hahaha).
    Aan ale drie een dikke zoen.
  2. Mariska Hooijer:
    28 juli 2014
    Geniet maar lekker met jullie 3-en, maar dat doen jullie wel. En niet op slippers door de jungle hé ! Dronken lui, sex on the beach -> wat wil een mens nog meer .....! veel plezier nog met elkaar, voordat je het weet is al alweer voorbij.
    Knuffels van ons allen aan jullie xxxx
  3. Chantal:
    29 juli 2014
    Wat een verhaal. Fullmoon party heb ik veel over gehoord. Whaha!!

Lieve schatten, geniet nog even met z'n 3-en.

Dikke knuffelssss