Oproepje en meer

26 maart 2014 - Kathmandu, Nepal

Namaste allemaal, Eerst een korte mededeling van mijn kant. Mochten jullie nieuwsgierig en meer willen weten over de plek waar ik verblijf kunnen jullie kijken op: http://www.gonkyap.org Hier staat ook alle informatie op over de kinderen die daar verblijven. Mochten jullie €10 overhebben voor een ander goed doel, de zus van mijn gastmoeder zou graag naar de universiteit willen maar kan het niet betalen. Door de €10 te sponsoren kan zij naar de universiteit gaan en haar droom laten uitkomen. Een school oprichten voor kansarme kinderen om hun toch een kans te geven en hun ook te helpen met een thuissituatie. Voor meer informatie kunnen jullie kijken op smileypema.wordpress.com Na Holi is het eigenlijk vrij rustig geweest. De kinderen hadden woensdag na Holi een studie dag, omdat de dagen erna zij 'examen' week hebben. Wij hebben ze geprobeerd zo veel mogelijk te helpen met het leren. De jongens leren iedere ochtend en middag trouw, maar de meiden leren liever niet. Als je ook te vaak tegen ze zegt dat ze moeten leren beginnen ze te huilen. De afgelopen dagen zijn er heel wat tranen gevloeid bij ze! De helft van hun examens is in het Engels, dus daar kunnen wij ze bij helpen. Als het op het Nepalees aankomt kunnen wij er alleen maar bij zitten en hopen dat ze leren! Afgelopen week in het weeshuis heeft ook heel erg in het teken gestaan van de kort, verkoudheid en griep. Hoewel ik liever niet ziek wilde worden, met 10 snotterende en zieke kinderen om je heen ontkom je er niet aan. Afgelopen week heb ik een aantal dagen op bed gelegen omdat ik me zo beroerd voelde. Zaterdag dacht ik me wel weer beter te voelen, dus Izzy en ik hebben koekjes gefrituurd met de kinderen. Bij gebrek aan een goed recept en weegschalen en maatbekers hebben we alles maar een beetje op de gok gedaan. Iedereen dacht dat het zou mislukken en kon niet geloven dat het lekkere koekjes zouden worden toen we begonnen, maar het tegendeel was bewezen! Waar suiker, bloem, bakpoeder, olie en oreokoekjes wel niet goed voor kunnen zijn! Helaas was het weer de afgelopen week een beetje minder. Veel regen en de temperaturen waren kok wat lager dan de weken ervoor. Dit hielp ook niet mee om de kinderen of mij van de griep af te helpen. Zaterdag toen we terug wilde naar Quest degene het dan ook behoorlijk, dus dat heeft mij behoorlijke genekt aangezien ik daarna weer ziek was. Zondag was de dag dat mijn reisgenootje Rhodé aankwam in Kathmandu. Super gezellig en ik kan weer Nederlands praten, maar spreek voornamelijk Engels tegen haar. Helaas zal zij niet op dezelfde plek verblijven als mij, omdat Izzy nog een week in het weeshuis wilt blijven en er geen ruimt is voor 3 meiden. Gisteren hebben we de meest leuke avond gehad. We hadden interculinaire koopavond waarbij iedereen iets uit zijn eigen land moest maken. Rhodé en ik hadden gekomen voor stroopwafels. Ze dagen er niet uit, maar de smaakte zo goed! We hadden er meer dan 30 gemaakt en alles is op gegaan. Daarna hebben we de hele avond aan karaoke gedaan. Het was een geweldige avond! Volgend weekend ga ik Kathmandu verlaten met de meiden. Wij gaan naar het zuiden van Nepal, Chitwan. Hier gaan we een safari tocht doen voor 2 dagen en daarna gaan we 3 dagen klaslokalen schilderen op een basisschool. De foto's zal ik weer plaatsen en jullie horen snel weer meer van me! XXX

1. Cathy:
    26 maart 2014
    Hoi Nathalie, Je hebt het goed naar je zin zo te lezen en jullie doen ook goed werk daar, leuk! Nog veel plezier en pas goed op jezelf! xxx
  2. Mariska Hooijer:
    27 maart 2014
    Ha moppie, die taarten en koekies mis ik wel hoor van je. Gelukkig ben je weer opgeknapt van de griep. Nog eventjes en je gaat weer op pad. Spannend ! dikke knuff